דירה קטנה בבני ברק

הדיירים: בני זוג עם ילדה ותאומות בדרך

המיקום: בני ברק

שטח הדירה: 75 מ"ר

בפגישה הראשונה של שלב התכנון בני הזוג פנו אלי עם בקשה לעצב עבורם דירת שלושה חדרים עם יחידת השכרה בצמוד אליה. לאחר זמן לא רב הם פנו אלי שוב ובישרו בשמחה שהם מצפים לתאומים לכן צריכים לשנות את התכנון הראשוני ולהתאים אותו למצב החדש. כלומר, להפוך דירת שלושה חדרים קטנה לדירת ארבעה חדרים שתכיל חמש נפשות.

החדשות שימחו אותי מאוד אבל היוו עבורנו אתגר לא קטן מבחינה עיצובית שהרי גם כדירת שלושה חדרים, שטח הדירה (כ 75 מ"ר) לא היה גדול במיוחד. כעת, באותו השטח, עלינו לתכנן דירה נוחה ומפנקת למשפחה גדולה שתכיל יחידת הורים, חדר שינה לילדה, חדר לתאומים, סלון, מטבח, אמבטיה, שירותים וחלל כביסה. היה לנו ברור שאנחנו חייבים למצוא פתרונות יצירתיים בעיצוב שיוסיפו תחושת ריווח בחללים.

פונקציונאליות קומפקטיות

התחלנו לחפש איפה נוכל לייצר פתרונות עיצוביים שיעזרו לנו. מצאנו חלל בין השירותים לאמבטיה שנושק לחלל הסלון והחלטנו להפוך אותו למעין קובייה רב שימושית. מצדה האחד הקובייה תשמש ארון ספרים וויטרינה יפהפייה לכלי כסף, מהצד הנגדי כפינה כביסה ואחסון ועל הדופן מהצד תשמש קיר מעוצב ואלגנטי עם כיור לנטילת ידיים. הקובייה היוותה פתרון עיצובי המשלב אסתטיקה ופרקטיקה ויצרה עבור המשפחה חלל פונקציונלי שבנוסף לכל הפתרונות שהציע גם הפך לארון כביסה עם המכונות ארון רב שימושים עם מקום למזוודות.

פינה חמה בלב

בכל פרויקט עיצוב שאני מבצעת אני מבטיחה ללקוחה ליצור בשבילה פינה מיוחדת בבית שכשהיא עוברת על ידה הלב מתרחב. במקרה הזה הלקוחה שאוהבת ואוספת כלי כסף רצתה פינה מיוחדת במקום בולט לויטרינה יפה ומעוצבת להצגת כלי כסף.

בשביל להבליט את הויטרינה עשינו כמה דברים:

IMGL2351-Edit

ראשית כל, את הספרים הסתרנו מאחורי דלתות עץ גדולות כך שהויטרינה וכלי הכסף שבתוכה מקבלים את מירב תשומת הלב. יצרנו ויטרינה יפיפייה במראה נקי עם מסגרת פורניר אפריקאי שמתקבלת ממש כמו תמונה שהפכה לפריט עיצובי ומרשים במיוחד. מאחורי כלי הכסף התקנו זכוכית שחורה כרקע, ליצירת קונטרסט חד שמכניס עומק ומדגיש את כלי הכסף אפילו יותר, הזכוכית כמובן משקפת את כלי הכסף. ולבסוף, שילבנו בויטרינה תאורה רכה ונעימה בחלק שמציג את כלי הכסף ולא בחלק שפונה אל הסלון כדי למנוע סנוור.

מטרת-העל שלנו בפרויקט הזה היתה לשמור על עיצוב נקי וקליל במראה צעיר ורענן ולכן, בקיר שצמוד לארון הספרים ולוויטרינה (שגם מסתיר את מכונת הכביסה), שילבנו את אותם האריחים שבהם השתמשנו לחיפוי הרצפה אבל חתכנו אותם בצורה מיוחדת ובגדלים שונים לקבלת קיר שהפך ליצירת אומנות בפני עצמה. שילבנו בקיר ובין האריחים פרופילים בצבע זהב מוברש, הוספנו בו גוף תאורה מיוחד שמשתלב עם העיצוב והוספנו ברז בצבע זהב מוברש שתחתיו כיור עם פס זהב מעודן, והתוצאה – פינה אלגנטית ויוקרתית לנטילת ידיים.  

מטבח    

המטבח המקורי של הדירה היה סגור ונפרד מהסלון. בתכנון החדש רצינו ליצור חלל פתוח שיאפשר למשפחה לשמור על קשר עין אחד עם השני גם בזמן שהם עסוקים במטבח. יצרנו אי ישיבה ושילבנו בו כסאות בר מעוצבים ותאורה תלויה בצבעים כהים. האי פותח את החלל ויוצר תחושה של ריווח גם במטבח וגם בסלון. עמוד תמיכה שלא יכולנו להוריד הפכנו מחיסרון ליתרון בכך שגרמנו לו להפוך לאלמנט עיצובי לכל דבר המבודד מעט את אזור המטבח מהסלון ומשאיר את אזור העבודה ואזור הכיריים מעט מוסווים.

כדי להכניס יותר אוויר ואור טבעי לחלל פתחנו שני חלונות גדולים וביניהם השארנו מקום להתקנה של ארון עליון מעל הכיורים לייבוש כלים. יצרנו שטח אחסון נוסף לכלי פסח על ידי התקנה של ארון נסתר מאחורי מקפיא נשלף המאפשר להוציא את הכלים עם גישה קלה ונוחה. על הארון בחלקו החיצוני הוספנו מדפים מעוצבים לחפצי נוי, צמחים ומקום מיוחד למכשיר תמי ארבע בכניסה למטבח שיעודד שתייה של מים ויהיה נגיש לילדים.

משום שהמשפחה שוחרת בריאות ואוהבת להנביט ירקות הוספנו מדפים פתוחים ומעוצבים שעליהם יוכלו להניח את הכלים המיועדים להנבטה בצורה מסודרת. כך הצמחים לא יתפסו מקום על השיש והמטבח ישמור על מראה מוקפד, מסודר ונקי. טאצ' אחרון היה להוסיף גופי תאורה בצבע שחור שמשתלבים עם כיסאות הבר, הברזים והתנורים. למעשה, משום שהמטבח לא גדול חשוב היה לנו  להוסיף נגיעות קלות של נוי שאינו תופס מקום בחלל כאשר התוצאה שהתקבלה – מטבח מודרני בעיצוב נקי וקליל שנותן תחושת מרחב.

יחידת הורים

למרות שהדירה קטנה לא רצינו לוותר על יחידת ההורים. התעקשנו ליצור יחידת הורים מרווחת עד כמה שניתן בעיצוב בהיר במיוחד שיוסיף לחלל תחושה של אווריריות וקלילות. רצינו לנצל כל סנטימטר בחדר אבל עדיין ליצור תחושה שהוא מרווח ושיש בו אוויר לנשימה ולא רק מקומות אחסון ולכן עיצבנו ארון (ארבע דלתות סטנדרטי) עם נישות פתוחות לצמחיה, מוצרי טיפוח ובשמים.

בתוך אחת הנישות שבארון הלקוחה הוסיפה צדפה גדולה ומיוחדת היקרה לליבה אותה קיבלה במתנה מסבתה. כקונטרסט לפלטת הצבעים הבהירה וליצירת עניין, במקלחת של יחידת ההורים, עשינו שימוש בברזים שחורים ואלומיניום כהה במיוחד. הצבע השחור הדגיש את האלמנטים המגוונים בעיצוב והוסיף חן ויוקרה לחלל. משום שהחדר קטן מאוד, את הכיור המעוצב התקנו מחוץ לחדר המקלחת מול הארון.

אמבטיה כללית

שטח האמבטיה היה קטן במיוחד ולמרות זאת בחרנו דווקא אריח בצבע כהה לחיפויים. בשלב התכנון הגענו למסקנה שאריח בהיר לא ישיג לנו אפקט של אמבטיה גדולה בכל מקרה ולכן החלטנו ליצור מראה דרמטי ויוקרתי המשלב צבעים כהים ומשטחי עץ מעוצבים.

כדי לחפות את הקיר בחרנו באריח לא יקר אבל גדול ומיוחד בצבע כהה שנראה כמו שיש אמיתי. על הקיר שילבנו קורות דמוי עץ מעוצבות ויפיפיות שישברו את הגוון הכהה ויוסיפו חמימות. מאחר והיה לנו עמוד תומך בכניסה לאמבטיה ולא רצינו להפסיד אפילו סנטימטר אחד בדירה, בין העמוד לבין קיר האסלה השארנו מקום למדפים בדיוק בצבע של האריח המיוחד שהמשפחה תוכל להניח עליהם ספרים, צמחים, חפצים מפיצי ריח וסבונים מיוחדים.

מאמרים נוספים